16.08.2012

Bir zamanlar başka şehirde

’'Nereye gidersen git, kurtulurum senden!’’ dedim. Zaten o an kavga ediyorduk. Bir hışımla otobüsten indi. Dizi izler gibi bize bakan otobüs yolcularının içinde öylece bıraktı beni. Çekirdek versem çitletcekler, öyle keyifliler. Gözlerim dolu dolu, ağlasam ayrı bir şaşkınlık olur. Otobüsten inmesi zaten onlar için sezon finali gibi olmuştur, yok onlara bu mutluluğu yaşatmıcam tut kadın kendini, dedim.

2 saat sonra aklım başıma geldi tabii. O anki sinirle git dedim de adama, adam zaten karar aşamasında, daha da hızlandırmayayım bu karar işini.

Nitekim öyle oldu. Kararını vermiş... iyi de sen oraya tatil için gitmiyorsun ki! biraz zorunluluk aslında. ‘’hımm, peki, senin hayatın, umarım doğru karardır.’’ Diyorum diyorum da bir elim de yastıkları parçalamakla meşgul. İçim acıyor.

Günler geçtikçe aramızdaki tatsızlık kalktı ama onun gideceği gerçeği ayrı bir tatsızlık. Ah dilime biberler süreyim diyorum, ama onun yanında da bir gururlar falan. Neyse ki o kadar uzak değil gideceği yer. Hem belki iyi bile gelir.dimi?!

Bir sabahın köründe aceleyle gideceğim yere yetişmeye çalışıyorum. Ama mutsuzum, onun o lanet şehirde ilk günü. Mesaj geliyor sonra, ‘’ben geldim buraya, yerleşicem şimdi’’ diye. Heh dedim, beni de sardı uzak mesafe ilişkisi.

Günler günler geçiyor, gömleğiyle uzaktan bakışıyoruz. Giderken bıraktığı gömlek. Zor günler için saklıyorum ama baştan çıkarıyor; ‘’kokla beni, özledin, kokla beni!’’. Dolabın en arkasına itiyorum.

Devamlı telefon konuşmaları, mesajlar… Birini bu kadar özlemek sinirlendirse de özlendiğini bilmek var mesela. Aradaki sürpriz gelişleri. Bir defter yapmaya karar verdik, ayrı günlerimizde hissettiklerimizi oraya yazıp, geldiğinde birbirimize vereceğiz. Bu fikir tabii ki benden çıktı, acıyı seviyorum evet.


Bu süre içinde beni şaşırtan bazı şeyler oldu, meğer birileri sevgilimin şehirdışına gitmesini bekliyormuş. ‘’uzak mesafeli ilişki zordur, biter sonunda. Yıprandığınla kalırsın. Sıcaklığını, ellerini hissetmeden olur mu hiç? Ellerini tutabileceğin biriyle birlikte olmasın(ben).’’ Çok yardımcı oldun. Benim derdim bana yetiyor zaten. Birde aradığımda açmadığı zamanlar, tek kaşını kaldırıp ‘’hımm, açmıyor mu?’’  diye şüpheli şüpheli bakarlar. ‘’uyuyordur, duymamıştır, meraklanma’’derler ardından . Senin o tek kaşın havaya kalkmadan evel meraklanan mı vardı. Sakinleştiriyor bak bide.

1 yıl böyle geçti. Yazımı kolay oldu ama hiç kolay değildi tabii. Çoğu şeyi unutmuşum bile, üzerinden de epey zaman geçti. Dönüşü güzeldi ama. 

2 yorum:

  1. uzak mesafe ilişkisinde özlem insanı hırçınlaştırıyor. aklımda yer eden tek şey bu. ortasını tutturamayınca içine ediliyor ilişkinin. kendimden biliyorum.

    ayrıca bence uzak mesafe ilişkisi korkulcak kadar zor değil ya, mesafeler elle tutulur da iki kalp/beyin arasına giren mesafeyi kimse durduramaz. önemli olan onun girmemesi.

    bi de son cümlenden önce yazdığın paragraflardaki insanlar beni çok güldürüyor ya, o lafları falan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarken benimde aklıma geldi, bazen aynı şehirde olup mesafeli olmak var ki o zaman uzak mesafe ilişkisi o kadar korkulacak gibi gelmiyor.

      Sil