29.09.2014

sevgili sağ yumurtalığım

ilk defa jinekolojik muayene oldum. bunca yıldır şaapıyordum ama gitmedim. aslında doktora pek gitmem. artık yeter, deyip götürürler genelde. sağolsunlar, neyse.

her gün bir adet test alıp geliyordu beyefendi. en sonunda, böyle olmayacak gidiyoruz, dedi. randevu gününe kadar düşünce gücüyle regl olmaya çalıştım, olmadı. artık mecbur gideceğiz. -ne kandan boktan konular ama sağlam bir mideye sahibim. mesela regl mi oldum, yatağın üzerine bir çarşaf daha atar bakarım işime. ıy iğrenç evet.-

biraz makyaj yaptım, yaşım büyük gözükürse eleştirilerinde daha insaflı olur belki diye. netten muayene yorumlarını okumak gibi bir hata yapıp korkumu arttırdım. fakat malum koltuğa uzandığımda hiç garip gelmedi. hayatta bundan daha garip gurup pozisyonlara giriyoruz, neyse.

doktor, duvara yansıttığı görüntüyü gösterip, ''bak bu senin rahmin. burada bebek büyüyor. bu da sol yumurtalığın. şimdi diğer yumurtalığına dikkatli bak.'' dedi.

beni bana anlatma doktor bey, diyecektim ki... canım sağ yumurtalığımda simsiyah bir şey var. kistmiş. ama strese bağlı olabilirmiş. korkulacak bir şey değil, diye hemen ekledi doktor. artık suratım nasıl bir hal aldıysa.

kontrole gideceğim. ücretsizmiş. kabul, bunu duymak teşvik edici.

2 yorum:

  1. Şunu okuyunca eski yaşadıklarımdan biri geldi aklıma. 3 ay boyunca regl olmamanın verdiği stresle gitmiştim jinekoloğa ve bana da sağ yumurtalığımda 4cm çapında bir kistten bahsetmişti. 4cm nedir arkadaş yumurtalık dediğin şeyin boyutu o kadar bile değilken o kist neden? Aylarca doğum kontrol hapı kullandım ve sonucunda çıkan şeyle bir ara karaciğerimi düşürdüğümü sanmıştım. Bu da böyle iğrenç bir anıdır. Ama kimi tanısam sağ yumurtalığında kist çıkıyor. Bir saçmalığı var onun ya neyse artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoğunlukla sağda görülmesi de ilginç.
      zaten pimpirikli bir bünyem var, o kist lafını duyduğumda surat ifademi görmek isterdim. :)
      ben de büyük bir sancıyla kurtulmuştum.

      Sil